Naar de navigatie Naar de inhoud

Voortdurend blijven verbeteren

Geplaatst op 15 december 2016 door - 4076 keer bekeken

Foto Voortdurend blijven verbeteren

In deze blogserie geven wij onze bezoekers een kijkje achter de schermen bij ZorgkaartNederland. Hierbij het blog van Loes Bierma, Product Manager bij ZorgkaartNederland .

Als Product Manager ben ik dagelijks bezig met het verbeteren van ZorgkaartNederland. Ik heb twee belangrijke taken. Zorgen dat alle mensen in het team hun werk goed kunnen doen en zorgen dat de website zo goed mogelijk aansluit opde wensen van de bezoekers.

Hulp van het team

Vanuit ons team krijg ik veel input voor mogelijke verbeteringen voor de website. De redactie krijgt informatie van bezoekers en zorgverleners. De adviseurs krijgen vaak wensen van pakkethouders binnen. De marketeers letten op het gebruik van de website. De technische mensen ontdekken problemen, fouten en dingen die niet logisch werken. En onze webredactie krijgt dagelijks feedback binnen via de sociale media en blogs. Als we dit combineren met onze eigen visie, vanuit de Patientenfederatie Nederland, hebben we mooie input voor verbetering. En daarmee ook een continue uitdaging en volle agenda’s. Aan ambitie ontbreekt het niet in het ZorgkaartNederlandteam, dat is een ding dat zeker is!


Omdat er achter de schermen een hoop gebeurt, wil ik graag een aantal aanpassingen aan de website en een aantal leuke weetjes met u delen.


Wist u dat..
-er het afgelopen jaar  5800 vragen zijn binnengekomen bijde redactie? Zowel via de mail als via de telefoon.
-de redactie, die alle waarderingen leest, 200 waarderingen per uur kan doorlezen!
-71 grotere organisaties  (zoals ziekenhuizen en verpleeghuizen) afgelopen jaar een pakket hebben afgenomen. Zij gebruiken de waarderingen van ZorgkaartNederland om zorg aan hun patiënten en cliënten beter te maken.
-Bezoekers van onze site het meest zoeken op huisartsen en fysiotherapeuten?
-er 160 keer contact is geweest tussen een zorgverlener en een bezoeker door een waardering die is ingediend? Uiteraard na toestemming van de bezoeker.
-Er vorig jaar in november 9.000 waarderingen op de website zijn bijgekomen en dit jaar in november er 14.000 bij zijn gekomen?
-We dit jaar wachttijden van afdelingen van ziekenhuizen hebben toegevoegd op de website? Omdat dit door heel veel bezoekers als belangrijk wordt gezien bij het kiezen?
-Er boven alle waarderingen een overzicht staat wat het cijfer van de instelling of zorgverlener is per jaar? Zodat u ook goed kunt zien hoe een organisatie of dokter recent is beoordeeld?
-We ook dit jaar aanpassingen hebben gedaan om de privacy van u als bezoeker nog beter te beschermen?

Uw hulp is altijd welkom

Met het einde van het jaar 2016 in zicht, zijn we al weer druk bezig met 2017. En we horen graag welke wensen u als bezoeker heeft. Welke informatie mist u? Wat gaat goed en wat kan beter? Laat het ons weten. Dan hopen we de website volgend jaar weer te kunnen verbeteren!

Loes Bierma,

Productmanager ZorgkaartNederland



Er zijn nog geen reacties. Laat een reactie achter

Nog geen reacties geplaatst


Laat een reactie achter

Uw naam wordt vermeld op de website bij uw reactie. Uw e-mailadres wordt niet op de website getoond en is enkel bekend bij de redactie. ZorgkaartNederland respecteert uw privacy.
Met het inzenden van een reactie geeft u aan akkoord te gaan met de gedragcodes.